Ismerj meg minket

Kecskés – Nagy Rita konduktor, gyermekjóga oktató

fejlesztőház veresegyházKecskés-Nagy Rita vagyok, három gyermekes édesanya, hivatásomat tekintve konduktor- óvodapedagógus és gyerekjóga oktató. A Mozgássérültek Pető András Nevelőképző és Nevelőintézetének (mai nevén Semmelweis Egyetem Pető András Kar) konduktor szakán
végeztem. A szakmai éveim alatt megismerkedtem a központi idegrendszeri sérült óvodás-és iskoláskorú mozgássérült gyermekek fejlesztési lehetőségeivel. A Pető Intézet Óvodatagozatán dolgoztam, illetve külföldi konduktív táborokban szereztem hasznos tapasztalatokat. Jelenleg
a Veresegyházi Egységes Gyógypedagógiai Központ utazókonduktora vagyok. Számomra elsődleges a gyermekek komplex fejlesztése. A mozgásfejlesztés mellett nagy hangsúlyt kap a játékba integrált tanulás, az átfogó készség-és képességfejlesztés. A konduktív terápia elemeit
használva a mozgás és a beszéd összekapcsolásával, a megfelelő ritmust alkalmazva végezzük az feladatokat, melyek a kitűzött célok eléréséhez vezetnek. Fontos a korai felismerés és a prevenció.
Kinek nyújt segítséget a konduktív fejlesztés?
– Korai konduktív fejlesztés keretein belül 0-3 éves korig: központi idegrendszeri sérüléssel rendelkeznek, megkésett vagy rohamos mozgásfejlődést mutatnak. Ha
aszimmetrikus tartás, izomtónus rendellenesség, vagy a fej-törzs-nyak kóros tartása illetve lábfejdeformitások észlelhetők. Kúszása-mászása szabálytalan vagy féloldalas.
– Konduktív pedagógiai ellátás: Ha az óvodás-iskoláskorú gyermek központi idegrendszeri sérült, mozgáskoordinációja gyenge, egyensúlyérzéke fejletlen, nagy-és
finommozgásokban ügyetlen. Szem-kéz-láb koordinációja fejlesztésre szorul, testtartása féloldalas, lábfejtartási rendellenességekkel küzd.

 

Verébné Dobronyovszki Judit-  gyógypedagógus, értelmileg akadályozottak pedagógiája szakirányon

fejlesztőház VácegresTöbb évtizedes gyakorlati ismeretek birtokában segítséget nyújtok a sérült, akadályozott gyermekeknek, fiataloknak a képességeik fejlesztésében. A szakmámat hivatásnak tekintem és minden eszközzel próbálok hozzájárulni a rám bízott gyermekek fejlődéséhez. Nagyon fontos a foglalkozásaimon a jó és oldott hangulat megteremtése, valamint a gyerekek számára nélkülözhetetlen szeretetteljes légkör
kialakítása. A fejlesztőház csapatát erősítem a sajátos nevelési igényű gyerekek iskolai oktatása mellett, a komplex gyógypedagógiai fejlesztő foglalkozások tartásában, valamint egyéni és kiscsoportos fejlesztésekkel, ahol a játékokban rejlő fejlesztés áll a középpontban.

 

 

Ferenczné Nagy-Horváth Mariann- gyógypedagógus

fejlesztőházAz ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán szereztem diplomát tanulásban akadályozottak pedagógiája és autizmus spektrum pedagógiája szakirányokon.  11 éve dolgozom gyógypedagógiai intézményben Veresegyházon, ahol osztálykeretben tanítok és autizmus-specifikus fejlesztést is végzek óvodás, illetve iskolás gyerekek/fiatalok részére.

Már gyerekkoromban mondták a családom felnőtt tagjai, hogy biztosan óvónő leszek, mert szerettem és volt türelmem a gyerekekkel foglalkozni, játszani, de az élet másfelé sodort. Későn, már kétgyerekes anyukaként találtam rá a gyógypedagógia területére, amelyet nagy érdeklődéssel és odaadással tanultam, és sokoldalúságát tapasztalom még a mai napig is.  

Fontosnak érzem, hogy a gyerekek egyéni képességihez, szükségleteihez mérten, a szülővel szorosan együttműködve valósuljon meg a fejlesztés. Erősségem a türelem, az elfogadás, a megbízhatóság és gyermekek örök szeretete.

 

File Edit művésztanár, tanító

fejlesztőház vácegres1990-ben végeztem a Zsámbéki Tanítóképző Főiskolán vizuális kultúra szakkollégium területen, majd Egerben az Eszterházy Károly Tanárképző Főiskolán folytattam tanulmányaim rajz szakon, végül az Iparművészeti Főiskolán szereztem oklevelet.
Pedagógusként fontosnak tartom a diákokkal külön-külön személyiségként foglalkozni, mindenkinek a saját ütemében való fejlődést biztosítani. Hiszem, hogy a jó tanítás titka az őszinte, jó hangulatú iskolai környezet. A diákoknak mindig érezniük kell maguk körül a
biztonságot, szeretetet, így lesznek felszabadultak és magabiztosak, nyitottak a tanulásra. Célom, hogy segítsek rátalálni a gyerekeknek saját belső motivációjukra, hogy örömet leljenek a tanulásban és egyéb tevékenységeikben. A kézművességet szívesen viszem be a tanórákra és a tanórákon kívüli szabadidős foglalkozásokra, ezzel is emelve az egyéni és a közös alkotás örömét.

 

Nagy Andrea gyógypedagógiai asszisztens

fejlesztőház vácegres

Dunakeszin nevelkedtem, 15 éve élek Erdőkertesen. 3 gyermek édesanyja vagyok. Gyógypedagógiai asszisztensi végzetséggel rendelkezem. Hosszú évek óta foglalkozom gyermekekkel. Korábban óvodában dolgoztam, három éve csatlakoztam a Remigius Általános Iskola  csapatához. Aktívan segítem a pedagógusok munkáját a tanórákon és az órákon kívül is, valamint nagy részt vállalok a kreatív foglalkozások szervezésében. Nagyon szeretek gyerekekkel foglalkozni és örömmel tölt el, amikor a gyerekek kreativitása szárnyra kel.